MÓR, BERLIN – A német oktatási és szociális rendszerrel ismerkedtek a Radnóti Miklós Általános Iskola pedagógusai egy hétig a német fővárosban, Berlinben. Az iskola tiszteletbeli pedagógusa, Günter Hensch hét éve szervez továbbképzéseket a móri tanároknak.
A pedagógusoknak sok kihívással kell szembenézniük nap mint nap. Fontos, hogy naprakészek legyenek, folyamatosan megújuljanak. Ötletet pedig nem kell mindig kitalálni, lehet szerezni onnan, ahol jól működik a rendszer. Németországban az idei tanévtől új oktatási formát vezetnek be, a duális képzést, a gyakorlati oktatásra helyezik a hangsúlyt.
– A móri pedagógusokat több mint tíz éve ismerem. Tudom, mi érdekli őket – mondta Günter Hensch, aki 20 éve szervez programokat keleteurópai szakembereknek.
– Megismerhettük a város történelmi és turisztikai értékeit, és a szakmai beszélgetések során megvitattuk a német–magyar különbségeket, hasonlóságokat – mondta Kajos Péterné, a Radnóti igazgatója,A móri pedagógusok elmentek egy német általános iskolába is, ahol első osztálytól hatodikig tanítják a gyerekeket.
– Betekintettünk a mindennapi munkába, és sok tapasztalattal tértünk haza. Berlin szociális segélyszolgálati rendszerét is megismertük. Húsznál is több országból érkeztek oda bevándorlók, és családostul letelepedtek. Ez a világ összes nagyvárosában gondot jelent, hiszen különböző nációk, szokások találkoznak. Segítségre van szükségük a beilleszkedéshez. Ennek a módszereiről kaptunk részletes tájékoztatást, amit az ifjúságvédelmi szakemberekkel is megosztunk majd. Tapasztalatainkat mi is be szeretnénk építeni az oktatásba – mesélte Kajos Péterné.
A szakmai programok után Berlin nevezetességeit is megnézték. A kormányzati hivatalt és a német oktatáspolitikát Willi Brase, Siegen országgyűlési képviselője mutatta be. Ő képviseli Mór testvérvárosa, Freudenberg lakosságát a német parlamentben. – Osztálykirándulás szervezőiből kirándulókká váltunk – mondta az igazgatónő. – Tapasztalatot szereztünk arról is, hogy egyegy program szervezésekor mire kell jobban ügyelni. A figyelem fenntartására, az információmennyiségre, a látnivalók sorrendjére. Célunk, hogy ezentúl mi is minél változatosabban szervezzük meg a gyerekek kirándulásait.
forrás:helyitema.hu |